VARFÖR KEEP IT VISUAL STARTADES
När jag inte jobbar med foto och film, så spenderar jag all tid jag kan med mina två söner och min familj. Det är både för dem och för min egen skull som jag valt att bygga något större än mig själv inom något jag har passion och som bonus även stor kunskap inom.
Jag startade Keep It Visual då jag såg ett stort behov för alla företag att ha en professionell närvaro i sociala medier. Jag skulle säga att det är viktigare nu än någonsin då det digitala tar över mer och mer för varje dag som går.
Mitt mål är att hjälpa er att växa och se till så att ni syns på rätt sätt i sociala medier. Det är även mitt uppdrag att hänga med i utvecklingen i sociala medier och alltid skapa kreativt foto och video content anpassat för de olika plattformarna.
Keep It Visual är baserat i Malmö och Kalmar men utför uppdrag över hela världen.
Ta kontakt så hjälper jag er expandera och öka konverteringsgraden på era annonser med bra foto och video för er annonsering.
Bästa hälsningar,
Loui Dali Larsson
-
Absolut, skulle faktiskt säga att ni kan supercharga era sociala medier med hjälp av video varje månad anpassade för Instagram Reels, TikTok, Youtube Shorts och Marknadsföring.
Varför?
Jo, för att det är här det finns störst potential att nå ut till såväl befintliga som nya kunder helt organiskt.
Men allting förändras och utvecklingen går snabbt så det är bra att ha ett team som alltid hänger med i svängarna.
Vill man förstärka effekten och snabba på det hela så använder man videorna till Facebook och Instagram (META) annonsering.
Normalt sätt behöver man inte posta videor mer än 4 gånger i veckan för att få maximal effekt och videorna ska inte heller vara mer än 20-30 sekunder långa.
-
För det första så är kostnaden för ett företag att endast anställa en fotograf från 52.000 kronor/månad och uppåt med lön och avgifter. Då är inte ens kunskaperna kring videoproduktion, drönare, sociala medier och marknadsföring inräknade..
Bortsett från det så kanske ni inte har nytta av en heltids eller ens deltidsanställd för att utföra det som behövs och då känns det onödigt att ha en person man betalar så höga summor för som bara sitter av tiden.
Sist men inte minst så är det svårt att hitta en anställd som är lika dedikerad och passionerad över att få ert företag att lyckas som en frilansare är. För om ni lyckas så lyckas vi, det kallar vi win win.
-
Kort och tråkigt svar: Det beror på.
Längre svar: Vi baserar priset utifrån en hel del faktorer som tex var är uppdraget? hur omfattande? behöver vi vara fler än en person på plats? mm.Det vi däremot kan säga är att ni alltid får svar på era förfrågningar inom 12 timmar, ofta inom 1-2 timmar redan. Vi har tjänster från 3900kr.
-
Videoproduktion är en viktig del av ett företags marknadsförings- och kommunikationsstrategi. Har ni inte ständigt nytt material för er marknadsföring så kommer ni betala dyra pengar för annonsering som inte ger er någon bra ROI. Det skulle jag säga är att kasta pengar i sjön.
Vi hjälper er skapa video som genererar sälj och konvertering.
Hur? Jo genom att skapa flera olika versioner av videon ni vill marknadsföra så ni kan testa vilken som presterar bäst i er annonsering. Jämfört med andra byrårer som lägger ner oändligt med tid på att skapa EN enda video som man inte vet om den presterar bra eller inte, vilket i sin tur troligtvis kostar er flera tiotusentals kronor.. Det skulle jag säga är att “lägga alla ägg i samma korg”..
Jag jobbar hårt, smart och effektivt och det bästa är att jag vet hur man skapar videor OCH annonser på facebook/instagram/tiktok, den kombinationen är svår att hitta.
-
Nej, vi utför uppdrag över hela Sverige och även internationellt!